Wednesday, April 11, 2007

スピーチのポスト

またポストするのがわすれた。次のポストを読むのがとのしみにしていた人に本当にごめんなさい。このぽすとは私のスピーチのことです。きょうみがない人読まないでください。

私はぜんぜんスピーチを好きじゃなかった。もちろん一人で、ほかの人の前に話すことをならうのがだいじだけど、このスピーチはちょっとはやすぎたと思う。それから私は知らない人の前に話すのがにがてなんです。

さっき私は自分のスピーチを聞いた。じゅぎょうの時みんなは自分のこえを聞いてびっくりしたと言っていた。でも私はもうしていた。スピーチはぜんぜんよくないと思った。オジオファイルを聞いて確かめたんだ。本当にわるかった。

I just tried to use a whole lot of words that I really don't know how to use, so I don't know if it is right at all, but what I'm trying to say is that I thought I did bad on my speech, and I wasn't surprised to find that I did :-P.

Here's the link for my speech, should you want to hear something horrible ;-)
The Speech!!!! Oh noooooooo!!!

5 comments:

nari said...

nayaku san,
your speech link isnt working!

sato said...

どうして、自分のスピーチがわるかったと思ったんですか。ナヤクさんが思う「いいスピーチ」は何だと思いますか。そしてナヤクさんのスピーチは「いいスピーチ」と何がちがうと思いますか。
ちょっとかんがえてください。これもいい勉強ですよ。

かんがえる=Think

Ram said...

uh oh... that's not good. it was working earlier. i'll get on it right away. sorry!

Ram said...

okay, so it turns out that i to convert the speech into a mp3 file first. it's working now i hope. sorry i didn't realize this earlier!

siri sahib khalsa said...

nayak san,
i think you spoke of pretty much universal truths when it comes to the difference between high school and college. i'm sure most people at uva were the same way in high school - on top of every assignment, making sure to spend time to understand everything, etc. and somehow alot of that vanishes. definitely a creative topic that everyone could identify with, awesome.

as for your japanese, i think it flowed very well. especially among us beginners, consistent flow of speech is pretty important for understanding. good job!